Fundació Agbar / Notícies / “L’evolució de les ideologies” guanya el X Premi Joan Oró de divulgació científica

16 Desembre 2016

La Fundació Agbar i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) van entregar ahir el Premi Joan Oró a la divulgació de la creació científica, que enguany arriba a la desena edició i que està patrocinat per la Fundació Agbar.

“L’evolució de les ideologies”, de Núria Lite, Carles Hernàndez i Jesús Sánchez, ha estat el treball vencedor del Premi Joan Oró. El jurat del guardó n’ha valorat l’aproximació pluridisciplinària i multimèdia a una problemàtica social des d’una perspectiva científica amb un tractament innovador, rigorós, amè i comprensible. El Premi està dotat amb 1.500 euros. L’altre premi, el Joan Oró Agbar, específicament sobre aigua, ha quedat desert. El jurat ha decidit per unanimitat no concedir el guardó aquest any i reservar la seva dotació per a l’edició de l’any vinent.

L’acte ha comptat amb les intervencions de Cristina Ribas, presidenta de l’Associació Catalana de Comunicació Científica, Narcís Prat, catedràtic d’Ecologia de la Universitat de Barcelona, i Ignacio Escudero, director general d’Aigües de Barcelona.

El guardó es va crear el 2004 en record del bioquímic català (1923-2004) per incentivar en els joves investigadors i periodistes la voluntat de formar equips conjunts, i comunicar el contingut i el valor de la recerca.

Sobre l’Associació Catalana de Comunicació Científica

L’ACCC és una agrupació multidisciplinària de professionals interessats en la divulgació de la ciència, la tecnologia, la salut i el medi ambient. Inclou periodistes, investigadors, docents, tècnics, entitats i institucions interessades en la difusió del coneixement científic. L’ACCC té com a finalitat explicar de forma planera aquests temes al públic general i promoure la presència de la ciència en els mitjans de comunicació. L’ACCC estimula també la formació creuada: d’una banda, que els periodistes aprenguin ciència, i de l’altra, que els científics millorin les seves capacitats de comunicació.

Sobre la Fundació Agbar

La Fundació Agbar és una entitat sense ànim de lucre que treballa per posar el coneixement d’Agbar al servei de la millora de la qualitat de vida de les persones, i mantenir el compromís social amb les persones i el medi ambient. Per això, fomenta accions sobre desenvolupament sostenible en els seus tres vectors de protecció del medi ambient, d’igualtat social i de creixement econòmic, mitjançant la recerca, la innovació i la difusió del coneixement, i desenvolupa projectes d’assistència social.

El compromís de la Fundació Agbar amb la comunitat es fa palès en tres eixos estratègics d’activitat: el compromís amb les persones, amb la cultura i el coneixement, i amb la innovació i el medi ambient.