Tot allò que fem per a les persones i entitats amb les quals col·laborem

Fundació Agbar / Notícies / El programa Joves Talents de la Fundació Agbar i la CONFAVC beca 12 joves per cursar carreres universitàries a Barcelona

27 Setembre 2018

La Fundació Agbar i la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC) han presentat avui el programa de beques Joves Talents per al curs 2018-19. El seu objectiu és donar suport a la formació de joves amb talent però amb recursos econòmics limitats en l’àmbit de l’aigua i el medi ambient. Les beques, a les quals la Fundació Agbar destinarà 42.000 euros, estan especialitzades en els camps estratègics d’Agbar: transformació digital, innovació, sostenibilitat i desenvolupament social.

Aquest nou curs acadèmic 2018-19 s’han afegit al programa cinc joves: l’Oumayya, el Zepi, el Jorge Alberto, el Patvakan i l’Oumaima, que se sumaran als set estudiants de Grau que ja gaudeixen d’aquesta beca, cinc des de l’any passat i dos més des del curs 2016-17. Es tracta de l’Anggi, el Pol, l’Houda, el Christian, la Inés, el Sergi i l’Oussama, que ja estan complint el seu somni: estudiar una carrera universitària que els permeti desenvolupar les seves habilitats i el seu coneixement. Aquests set joves del Baix Llobregat, gràcies al seu talent i a la seva dedicació, són la primera promoció de becats del programa Joves Talents Beques DISS, impulsat per la CONFAVC i la Fundació Agbar.

A l’acte han assistit els familiars i amics dels estudiants, que han estat acompanyats pel director de la CONFAVC, Jordi Giró, el director de la Fundació Agbar, Eduard Pallejà, i el president executiu d’Agbar, Àngel Simon.

Tots ells estan cursant graus relacionats amb el desenvolupament, la innovació, la societat o la sostenibilitat: des de l’Enginyeria de Telecomunicacions fins a la Física, passant per la Psicologia,  la Farmàcia o l’Enginyeria de Sistemes Biològics.

“Gràcies al programa Joves Talents, a dia d’avui, aquests nois i noies estan més a prop de complir el somni que tenien des de petits i d’aconseguir grans fites quan s’incorporin al mercat laboral”, ha comentat el director de la Fundació Agbar, Eduard Pallejà.

La Fundació Agbar ha atorgat les beques a partir de les candidatures que la CONFAVC ha proposat segons el programa veïnal Aula Actual, que treballa amb instituts d’educació secundària de l’àrea metropolitana de Barcelona. Els joves que accedeixen a les beques obtenen el pagament íntegre de la matrícula i fins a 1.500 euros en concepte de despeses personals associades.

Sobre la Fundació Agbar

La Fundació Agbar treballa per donar oportunitats a tots els joves que tenen somnis i il·lusions per complir. Acompanyant-los i donant-los suport durant l’intens viatge que són els graus universitaris. I així, contribueix a impulsar la formació, que és la base per al futur de la societat.

Sobre la CONFAVC

La Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC) és una organització sense ànim de lucre del moviment veïnal que coordina 456 associacions veïnals i 22 federacions i que, a través dels seus projectes, campanyes i serveis, treballa per millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes des dels barris de Catalunya.