projectes socials

Museu de les Aigües

El Museu de les Aigües és un espai per divulgar el coneixement sobre l’aigua, un bé essencial per a la vida i per al desenvolupament de la societat ubicat a l’antiga Central Cornellà, construïda l’any 1909 i encara en funcionament. En aquest museu, amb experiències adaptades a tots els públics, podràs conèixer el paper extraordinari de l’aigua en la història de la humanitat, i com ha evolucionat la tècnica perquè avui arribi a les llars de l’àrea metropolitana de Barcelona.

CONEIX-NOS

CONEIX L'ESPAI del Museu de les Aigües

Patrimoni industrial del Museu de les Aigües

L'edifici on es troba part l'exposició permanent va ser projectat per l'arquitecte Josep Amargós i Samarach el 1905, i consta de tres naus: la Sala de Calderes, la Sala de l'Electricitat i la Sala de Màquines, les quals conserven la maquinària original de l'època, algunes, encara en funcionament.

Exposició permanent – L'aigua: l'impuls de la ciutat

Amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua 2019 s’inaugura la nova exposició permanent: “L'aigua: l’impuls de la ciutat”. Aquesta exposició mostra com la tecnologia ha permès aprofitar la força de l’aigua per acompanyar el creixement de Barcelona com una referència al món.

Jardins del Museu de les Aigües

El museu està envoltat d’uns jardins amb caràcter propi, que compten amb una joia del modernisme: la reconstrucció de la Cascada que s’havia trobat a la Casa Vicens, dissenyada per Antoni Gaudí. Per a la reconstrucció s’han seguit les indicacions del projecte original, afegint un component de sostenibilitat perquè l’aigua sigui reciclada.

La Cascada de la Casa Vicens d'Antoni Gaudí: una joia arquitectònia oberta al públic

Es tracta d'una reproducció fidedigna i a escala real de la font desapareguda, que l'arquitecte català va construïr a la Casa Vicens, Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO. A partir del 13 d'abril de 2019, podràs gaudir de visites guiades en diferents horaris..

Consulta tota la informació a l'apartat Visita'ns.

Espai Àgora

Es tracta d'un espectacular dipòsit circular en el que originalment s'emmagatzemava l'aigua abans de ser impulsada cap a la ciutat. Avui és un modern espai polivalent, obert a la cultura, destinat a acollir exposisions, concerts i espectacles, entre d'altres.

Arxiu Històric

El Museu conserva documentació de valor històric sobre l'abastament de l'aigua a l'àrea metropolitana de Barcelona. Per consultar l'arxiu històric i la biblioteca s'ha de concertar cita prèvia enviant un correu electrònic.

Tancar

MISSIÓ I VALORS

El Museu de les Aigües és un equipament cultural patrimonial i educatiu que busca difondre el coneixement sobre el cicle integral de l’aigua. I ho fa a través d’aquest valors:

• Inclusió – atenció a la diversitat i la pluralitat de públics
• Sostenibilitat – lloc de debat sobre l’aigua com a recurs natural
• Cooperació – actuació en xarxa per a l’enriquiment comú
• Informació – font fiable sobre el cicle integral de l’aigua
• Coneixement – divulgació sobre l’aigua al conjunt de la població

Tancar