projectes socials

Museu de les Aigües

Aquest és un museu singular. Un museu al voltant de l'aigua que vol explicar la seva importància a grans i petits. Creem que mitjançant el coneixement i l'experimentació podem transmetre el nostre respecte i passió per l'aigua, així com pel patriomini arquitectónic, l'ingeni i la tènica que van fer possible el desenvolupament de l'àrea metropolitana de Barcelona. L'aigua és sinònim de vida i progrés.

ACTIVITATS DIGITALS

Comença un nou curs escolar i volem ser, un cop més, al vostre costat. Sabem que aquest curs serà diferent i per aquest motiu, i amb la voluntat d’adaptar-nos a la nova realitat, us presentem aquest catàleg d’activitats adaptades íntegrament a l’entorn digital. Hem adequat als nous formats de treball els continguts, les competències i les motivacions de cada nivell educatiu i de cada proposta didàctica.

A través del coneixement, volem avançar junts cap a una societat més sostenible i respectuosa amb el medi ambient, que posi en valor la importància de l’aigua a les nostres vides. Per aquesta raó, posem a la vostra disposició el nostre catàleg educatiu en format digital.

Contacteu amb nosaltres i us explicarem detalladament cada proposta.
Us facilitarem l’activitat digital que us interessi i podreu comptar amb el nostre suport tècnic i pedagògic quan la porteu a terme.
Junts comencem un nou curs diferent de tots els anteriors!

Per descarregar les activitats digitals fes clic al següent enllaç!

Podeu contactar amb nosaltres a través de serveiseducatius@aiguesdebarcelona.cat o a través del telèfon 93 342 35 36.

CONEIX-NOS

CONEIX L'ESPAI del Museu de les Aigües

Patrimoni industrial del Museu de les Aigües

L'edifici on es troba part l'exposició permanent va ser projectat per l'arquitecte Josep Amargós i Samarach el 1905, i consta de tres naus: la Sala de Calderes, la Sala de l'Electricitat i la Sala de Màquines, les quals conserven la maquinària original de l'època, algunes, encara en funcionament.

Exposició permanent – L'aigua: l'impuls de la ciutat

Amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua 2019 s’inaugura la nova exposició permanent: “L'aigua: l’impuls de la ciutat”. Aquesta exposició mostra com la tecnologia ha permès aprofitar la força de l’aigua per acompanyar el creixement de Barcelona com una referència al món.

Jardins del Museu de les Aigües

El museu està envoltat d’uns jardins amb caràcter propi, que compten amb una joia del modernisme: la reconstrucció de la Cascada que s’havia trobat a la Casa Vicens, dissenyada per Antoni Gaudí. Per a la reconstrucció s’han seguit les indicacions del projecte original, afegint un component de sostenibilitat perquè l’aigua sigui reciclada.

La Cascada de la Casa Vicens d'Antoni Gaudí: una joia arquitectònia oberta al públic

Es tracta d'una reproducció fidedigna i a escala real de la font desapareguda, que l'arquitecte català va construïr a la Casa Vicens, Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO. A partir del 13 d'abril de 2019, podràs gaudir de visites guiades en diferents horaris..

Consulta tota la informació a l'apartat Visita'ns.

Espai Àgora

Es tracta d'un espectacular dipòsit circular en el que originalment s'emmagatzemava l'aigua abans de ser impulsada cap a la ciutat. Avui és un modern espai polivalent, obert a la cultura, destinat a acollir exposisions, concerts i espectacles, entre d'altres.

Arxiu Històric

El Museu conserva documentació de valor històric sobre l'abastament de l'aigua a l'àrea metropolitana de Barcelona. Per consultar l'arxiu històric i la biblioteca s'ha de concertar cita prèvia enviant un correu electrònic.

MISSIÓ I VALORS

El Museu de les Aigües és un equipament cultural patrimonial i educatiu que busca difondre el coneixement sobre el cicle integral de l’aigua. I ho fa a través d’aquest valors:

• Inclusió – atenció a la diversitat i la pluralitat de públics
• Sostenibilitat – lloc de debat sobre l’aigua com a recurs natural
• Cooperació – actuació en xarxa per a l’enriquiment comú
• Informació – font fiable sobre el cicle integral de l’aigua
• Coneixement – divulgació sobre l’aigua al conjunt de la població