projectes socials

EMPRÈN SOCIAL

L’any 2019 hem llançat el programa Emprèn Social, per contribuir a desenvolupar i consolidar projectes emprenedors que plantegin solucions innovadores, viables i duradores, amb un impacte tangible en la millora de la qualitat de vida de persones en risc d’exclusió social de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Amb aquest programa oferim formació, coneixement, orientació estratègica i visibilitat a iniciatives empresarials sensibles i compromeses amb els mateixos reptes que articulen l’acció social de la Fundació Agbar: la lluita contra la pobresa, el foment de l’ocupació per a persones en risc d’exclusió social i les oportunitats educatives. Per portar-lo a terme comptem amb el suport d’un equip especialitzat en acompanyament de projectes socialment transformadors.

L’impacte social dels projectes participants pot incidir en àmbits diferents: en la utilitat o funció dels productes o serveis que ofereixen, en els procediments de creació, producció o distribució que els fan possibles o en la millora de la qualitat de vida que aporten a les persones destinatàries.

En la primera edició han estat seleccionats els 7 projectes següents:

Street Soccer Barcelona

Organització d'esdeveniments esportius a mida and una pista esportiva mòbil.

La feina en les tasques de muntatge, desmuntatge, arbitratge, socorrisme, etc. que requereix aquest servei contribuirà a millorar l’ocupabilitat i les oportunitats d’inserció laboral de persones en situació de vulnerabilitat social. És una proposta de l’associació Street Soccer Barcelona, una entitat que treballa per a la inclusió social per mitjà del futbol.

Go Zero Waste App

Servei de repartiment de productes alimentaris basat en un sistema de reutilització d’envasos.

Els impulsors de l’aplicació mòbil Go Zero Waste App, que facilita l’accés a botigues i productes respectuosos amb el medi, han decidit fer un pas més en la promoció del consum sense plàstic i han creat un sistema de repartiment basat en la reutilització d’envasos. El projecte preveu que l’equip de treball que gestionarà la recol·lecció, l’emmagatzematge, la neteja i la distribució d’aquests envasos incorpori persones en risc d’exclusió social.

Companies for Good

Disseny d’activitats de team building per promoure la responsabilitat social corporativa.

Companies for Good promou el compromís social i mediambiental de les empreses amb el disseny d’activitats de team building vinculades a accions de suport a fundacions i ONGs. Els creadors d’aquest servei contribueixen d’aquesta manera a enfortir la captació de recursos de les entitats socials i, de retruc, a millorar la qualitat de vida dels seus beneficiaris.

Abarka Catering

Proposta d’experiència gastronòmica i cultural senegalesa en l’organització d’esdeveniments.

Abarka Catering ofereix una experiència senegalesa en esdeveniments d’empreses i particulars amb servei de càtering, música en directe, decoració d’ambients, etc. Aquest projecte, impulsat per l’entitat social Dunia Kato, promou els valors de la diversitat i la multiculturalitat al mateix temps que afavoreix la inserció laboral de persones migrades i amb dificultats per trobar feina.

Salta

Servei de confecció de peces de roba a demanda amb el reaprofitament de sobrants tèxtils.

L’empresa d’inserció Salta està engegant una nova línia d’activitat que consisteix en un servei de confecció a demanda de peces de roba elaborades a partir del reaprofitament de sobrants tèxtils. L’objectiu social d’aquest projecte basat en el reciclatge és millorar l’ocupabilitat i la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social formades en els cursos de la Fundació Ared.

Wearelaslolas

Elaboració i venda de productes tèxtils ecològics d’alta gamma.

Wearelaslolas és la marca ideada per identificar uns nous productes tèxtils ecològics d’alta gamma, que seran creats per joves dissenyadors i es confeccionaran amb el suport de persones grans, amb l’objectiu de vendre’ls a establiments de moda de la ciutat de Barcelona. Aquesta iniciativa millorarà la qualitat de vida de les persones grans que hi participin i contribuirà a fer més visible la realitat d’aquest col·lectiu davant la societat.

Associació Noves Vies

Servei d’acompanyament sociojurídic de menors migrats no acompanyats.

L’acompanyament sociojurídic davant dels tribunals és un dels serveis que els professionals de l’àmbit social i el dret de l’Associació Noves Vies ofereixen a menors migrats no acompanyats. Aquesta forma de suport es complementa amb altres línies d’actuació per protegir els drets d’un col·lectiu molt desprotegit i en situació de vulnerabilitat extrema, i per facilitar-ne el procés d’integració social.