Emprèn Social - Fundació AGBAR

Des de la Fundació Agbar llancem la primera edició del programa EMPRÈN SOCIAL. L'objectiu és ajudar tots aquells projectes emprenedors que tinguin vocació per a la transformació social.

Per a això, busquem projectes o idees sostenibles des del punt de vista econòmic i social per oferir-los formació en el seu àmbit i assessorament expert i visibilitat social, per consolidar els seus models de negoci i el seu impacte social.

Gràcies a tots per participar!

El període d'inscripcions ha finalitzat. Si tens qualsevol dubte sobre el procés de selecció o tens interès a conèixer el detall de futures convocatòries pots adreçar-te a emprensocial@fundacioagbar.com.

Consulta les bases de participació

Quin és el teu repte social?

Si el teu projecte planteja solucions per millorar la societat i la qualitat de vida de les persones que viuen a l'àrea metropolitana de Barcelona, el programa EMPRÈN SOCIAL pot ajudar-te a fer-lo créixer.

Siguis emprenedor, empresa jove o entitat, els projectes que seleccionarem han de tenir com a primer objectiu contribuir a la resolució d'algun dels reptes socials que es descriuen a continuació:

Foment de l'ocupació per a persones en risc d'exclusió social

Es vol contribuir a cobrir més les necessitats econòmiques bàsiques de les persones desocupades a curt termini i millorar les seves oportunitats laborals a llarg termini.

Es busquen projectes que:

• Treballin amb el doble objectiu de generar ocupabilitat i ocupació.

Lluita contra la pobresa

Es vol contribuir que les persones en situació de pobresa o exclusió social surtin de la precarietat social i econòmica, esdevinguin ciutadans de ple dret i puguin exercir les seves llibertats.

Es busquen projectes que:

• Combatin la pobresa crònica.
  • Cobreixin necessitats bàsiques, com ara l'habitatge digne i estable, i la sobirania alimentària, entre d'altres.
  • Apoderin la persona pobra a través de la participació social i l'acció comunitària.

Oportunitats educatives

Es vol contribuir que infants i joves reforcin les mancances crítiques existents en les etapes amb més risc d'abandonament escolar.

Es busquen projectes que:

• Aportin i reforcin els coneixements de l'alumne, i que impliquin la família en el seguiment educatiu.
  • Vetllin especialment per les transicions educatives i per oferir alternatives en els temps lliure dels infants i joves.

Què aportarà al teu projecte?

#FORMACIÓ

• Tindrem formadors amb més de 3 anys d'experiència en la formació i el foment de l'emprenedoria i la creació d'empreses.
  • Coneixerem exemples reals, bones pràctiques i les últimes tendències.
  • Disposarem de recursos de referència per ampliar i seguir formant-nos.
  • Experimentarem sessions participatives, pràctiques i adaptades als participants, amb grups de treball col·laboratius.

#CONEIXEMENT

• Aplicarem les tècniques, estratègies i eines derivades del Design Thinking i dels quatre cicles de l'emprenedoria social.
  • Definirem i coconstruirem models de negoci social.
  • Maximitzarem la sostenibilitat econòmica i l'impacte social.
  • Definirem els primers passos per al llançament i com equivocar-nos fàcilment a baix cost.

#ACOMPANYAMENT INDIVIDUAL

• T'oferim assessorament especialitzat addicional a les àrees que calgui reforçar.
  • T'ajudarem a assolir l'impacte social desitjat.
  • T'acompanyarem en la presa de decisions i aspectes organitzatius.
  • T'ajudarem a identificar riscos, amenaces i oportunitats des d'una visió externa.

#INSPIRACIÓ I NETWORKING

• Gaudirem d'un ambient participatiu i inclusiu on tots aprenem de tots.
  • Coneixerem de primera mà protagonistes de casos referents de l'emprenedoria social.
  • T'ajudarem a incrementar la teva visibilitat i la del teu projecte emprenedor.

Dates clau

Període d'inscripció:
8 de juliol al 8 de setembre del 2019

Procés de selecció:
9 de setembre al 8 d'octubre del 2019

Durada del programa:
14 d'octubre del 2019 al 20 de març del 2020

Si tens qualsevol dubte, contacta amb nosaltres mitjançant emprensocial@fundacioagbar.com o trucant al 93 342 35 00