14 Maig 2019
El Museu de les Aigües celebra La Nit dels Museus amb activitats per a tots els públics

El Museu de les Aigües es sumarà a la celebració de la Nit dels Museus el pròxim dissabte 18 de maig i obrirà les seves portes amb un seguit d’activitats destinades a tots els públics. La programació d’aquesta nit màgica inclou un joc de pistes, concerts, la posada en marxa d’una de les màquines de vapor del Museu, visites a la cascada de Gaudí i portes obertes a l’exposició permanent, el contingut de la qual ha estat recentment renovat “L’aigua: l’impuls de la ciutat”.

Es recomana reservar prèviament a totes les activitats per assegurar-se lloc. L’entrada al recinte i totes les activitats que es preveuen aquella nit són gratuïtes. Trobareu tota la informació necessària a https://www.fundacioagbar.org/ca/museu/activitats.

Activitats diverses i per a tots els gustos

L’activitat estrella per als joves i famílies que s’apropin al Museu de les Aigües el proper dia 18 és “Set maletes menys una. Cluedo en viu al Museu”. Es tracta d’un joc de pistes pel recinte i l’interior del Museu, amb dinàmiques similars a les d’un enigma en cadena. La durada del joc és aproximadament d’una hora i s’organitzarà en 17 torns de 19.00 a 23.00 hores que començaran cada 15 minuts.

Es recomana reservar prèviament, enviant un correu electrònic a museudelesaigues@agbar.es o trucant al 93 342 35 38, indicant l'horari escollit.

La formació de blues The Cinelli  Brothers amenitzarà la nit al Museu. Aquesta banda de blues amb ritmes de soul, R&B i rock, formada per dos germans italians residents a Londres, actuarà  en tres passis (a les 20.00, 22.00 i 23.30 h). Els passis tindran una durada de 45 minuts. L’escenari se situarà  al costat de la Food truck que el Museu facilitarà perquè el públic pugui comprar menjar i buguda al llarg de la nit. El restaurant del Jardí de les Aigües tindrà comptarà també amb una oferta gastronòmica especial.

El Museu també oferirà visites comentades a la Cascada i Jardí del Museu. El públic tindrà l’oportunitat de visitar la reconstrucció de la cascada desapareguda de la Casa Vicens d’Antoni Gaudí que el Museu de les Aigües ha recuperat per al seu jardí. Es tracta d’una reproducció fidedigna i a escala real de la font que l’arquitecte català va construir a Casa Vicens, al barri de Gràcia, el seu primer gran projecte a Barcelona i que avui és Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO.

El recorregut té una durada d’1 h, i en ell s’explicarà la història de la cascada i el procés de reconstrucció que s’ha dut a terme, així com el jardí. Les visites comentades al Jardí i a la Cascada Gaudí,  tindran lloc des de les 19.00 h fins a les 00.30 h, i es recomana fer reserva prèvia, enviant un correu a museudelesaigues@agbar.es o trucant al 93 342 35 38. Cal indicar l'horari escollit, tenint en compte que cada 15 minuts s'inicia una visita.

Durant la Nit dels Museus, els visitants del Museu de les Aigües podran conèixer de primera mà el funcionament d’una màquina de vapor que té un segle d’història, veure com giren el volant d’inèrcia i el regulador de Watt o com es mouen les vàlvules i els pistons d’una màquina d’època. Una experiència única a l’abast de poca gent i accessible en comptades ocasions! La màquina es posarà en marxa tres vegades al llarg de la nit (a les 20.15, 22.15 i 0.15 h) durant 15 minuts.