13 Maig 2019
La Fundació Agbar i l’Ajuntament de Sant Feliu, compromesos amb l’acollida i la integració dels refugiats

El director general d’Aigües de Barcelona i patró de la Fundació Agbar, Ignacio Escudero, ha signat el conveni amb l’alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Jordi San José, per col·laborar en el projecte d’acollida i acompanyament integral a les persones refugiades del municipi. La Fundació Agbar aportarà més de 39.000 euros a aquest projecte, a través del qual s’atorgaran ajuts directes a les famílies que resideixin al municipi i que, en els propers mesos, deixen de beneficiar-se del sistema estatal de protecció i han iniciat un procés d’arrelament social al municipi i manifesten la seva voluntat d’establir-s’hi.

Els ajuts se centraran a cobrir les necessitats bàsiques de les famílies refugiades, com ara el lloguer de l’habitatge, el pagament de subministraments de serveis bàsics, en concepte d’alimentació, per comprar roba, productes d’higiene personal i escolarització de menors. Així mateix, es fomentarà la participació de les persones refugiades en el teixit social i comunitari del municipi a través d’activitats relacionades amb els esports, la cultura i el lleure.

Compromesos amb els refugiats

Aquesta iniciativa s’emmarca en la voluntat de la Fundació Agbar, plasmada en el seu Pla d’Acció, de reforçar el compromís amb l’acció social orientada als col·lectius en situació de vulnerabilitat, en aquest cas els refugiats. L’any passat ja es va signar amb l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat un conveni de col·laboració en el projecte “Sant Boi Ciutat Refugi”, per facilitar el procés d’acollida i integració de persones nouvingudes en aquesta localitat.

El 2016, la Fundació Agbar va col·laborar en el programa de suport al col·lectiu de refugiats de Creu Roja Catalunya, per tal de facilitar la integració de 50 persones nouvingudes que van arribar a Catalunya des de diferents països. També el mateix any, va apadrinar una llanxa de salvament a la costa mediterrània per a l’ONG Proactiva Open Arms.